بسياري اوقات در گفت‌وگو با مشتري‌ها، پرسش‌ها و صحبت‌هايي پيش کشيده مي‌شود که فروشنده معمولي، پاسخ‌هايي کليشه‌اي و اغلب نچسب به آنها مي‌دهند. اما فروشنده نابغه چگونه به اين پرسش‌ها پاسخ مي‌دهند؟ پانزده جمل? شگفت‌انگيز نوابغ فروش را در ادامه مي‌خوانيد.


1 فروشنده معمولي مي‌گويند: «نمي‌دانم».
فروشنده نابغه مي‌گويند: «متشکرم، پرسش خوبي است. اجازه بدهيد پاسخ آن را براي شما پيدا کنم.»


2 فروشنده معمولي مي‌گويند: «جنس فروخته‌شده پس گرفته نمي‌شود.»
فروشنده نابغه مي‌گويند: «اجازه بدهيد ببينيم اگر مطابق ميل شما نيست، چطور مي‌توانيم رضايت شما را جلب کنيم.»


3 فروشنده معمولي مي‌گويند: «خونسرد باشيد.»
فروشنده نابغه مي‌گويند: «من از شما عذرخواهي مي‌کنم.»


4 فروشنده معمولي مي‌گويند: «اين که تمام شده؛ چرا اين يکي را نمي‌بريد؟» فروشنده نابغه مي‌گويند: «شايد از اين جنس هنوز در انبار داشته باشيم، اجازه بدهيد نگاهي بکنم. اگر نبود، پيشنهادهاي ديگري هم برايتان دارم.»
5 فروشنده معمولي مي‌گويند: «ساعت کار ما تمام شده.» فروشنده نابغه مي‌گويند: «تعطيلي فروشگاه ساعت … و شروع به کار آن ساعت …. است. آيا کاري هست که بتوانم خيلي سريع براي شما انجام بدهم؟»


6 فروشنده معمولي مي‌گويند: «خريد شما همين است؟»
فروشنده نابغه مي‌گويند: «آيا اين محصول را هم ديده‌ايد که همراه با کالايي که شما خريده‌ايد استفاده مي‌شود؟» يا: «آيا تا به حال از فلان کالاي ما استفاده کرده‌ايد؟»


7 فروشنده معمولي مي‌گويند: «چيزي که مي‌خواهيد آن طرف است.»
فروشنده نابغه مي‌گويند: «لطفا با من بياييد؛ به شما نشان مي‌دهم که کجاست.»


8 فروشنده معمولي مي‌گويند: «من نمي‌توانم اين کار را انجام بدهم.»
فروشنده نابغه مي‌گويند: «کاري که مي‌توانم انجام بدهم اين است که…»



9 فروشنده معمولي مي‌گويند: «من اينجا تازه‌کار هستم.»
فروشنده نابغه مي‌گويند: «لطفا مرا تحمل کنيد، براي کمکي که نياز داريد در خدمت شما هستم.»


10 فروشنده معمولي مي‌گويند: «ما الان اين کالا را تمام کرده‌ايم.»
فروشنده نابغه مي‌گويند: «الان از اين کالا در فروشگاه نداريم، اما … روز ديگر خواهيم داشت. ممکن است لطفا نام و شماره تلفن خود را به من بدهيد تا با شما تماس بگيريم و اطلاع دهيم؟»


11 فروشنده معمولي مي‌گويند: «اين برخلاف سياست فروشگاه ماست.»
فروشنده نابغه مي‌گويند: «سياست مغازه ما اين است؛ اما قصد داريم آن را تصحيح کنيم. من مي‌توانم در حال حاضر اين کار را براي شما انجام دهم که…»


12 فروشنده معمولي مي‌گويند: «اين بخش به من مربوط نمي‌شود.»
فروشنده نابغه مي‌گويند: «من با کمال ميل شما را پيش کسي مي برم که بيشتر از من در مورد اين بخش اطلاعات دارد.»


13 (هنگام مکالم? تلفني) فروشنده معمولي مي‌گويند: «گوشي…»
فروشنده نابغه مي‌گويند: «ممکن است خواهش کنم چند لحظه پشت خط منتظر باشيد.»


14 فروشنده معمولي مي‌گويند: «الان سرم شلوغ است.»
فروشنده نابغه مي‌گويند: «خوشحال مي‌شوم بتوانم به شما کمک کنم.» يا: «هم‌اکنون چه کمکي مي‌توانم به شما بکنم؟»


15 فروشنده معمولي مي‌گويند: «شما اشتباه مي‌کنيد.»
فروشنده نابغه مي‌گويند: «فکر مي‌کنم سوء تفاهمي پيش آمده است. اجازه بدهيد در موردش صحبت کنيم و حلش کنيم.»




 


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : مي‌گويند ,فروشنده ,نابغه ,معمولي ,»فروشنده ,بدهيد ,نابغه مي‌گويند ,معمولي مي‌گويند ,فروشنده معمولي ,»فروشنده نابغه ,فروشنده نابغه ,فروشنده معمولي مي‌گويند ,»فروشنده نابغه مي‌گويند ,فروشنده نابغه مي‌گويند ,نابغه مي‌گويند «لطفا
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

علی قضاوی گل و گیاه آژانس هواپیمائی تای گشت مطالب تخصصی عمومی 2018 lilimac سئو سایت / طراحی سایت hhhhhy فروشگاه آنلاین فایل سینک استیل صنعتی سئو , طراحی سایت